Populära inlägg

tisdag 17 januari 2023

Var tar all tid vägen?

Är det bara jag som uppfattar att tiden går fortare för varje år...? Det är redan mitten av januari 2023 och jag känner att jag mentalt är kvar i november 2022. Jag hänger verkligen inte med. Idag var min andra arbetsdag efter två veckors semester, och jag har redan hamnat i vardagssnurran med ont om tid för att hinna varva ner på kvällen. 

Något som jag har identifierat tar mycket tid är mejlinkorgen. Samtidigt kan jag inte sluta att besvara mejlen, eller sluta rensa bort de mejl som jag inte behöver ha kvar. Alla förväntar att alla andra ska svara på mejl: självklart samma dag, och det vore ju bra om svaret kom inom samma timme... 

Vad kan man (alltså jag) då dra ner på? Jag är väldigt sugen att säga jobbet. Det vore kanon att kunna dra ner på antalet arbetstimmar i veckan och frigöra tid till det som gör att jag får energi. Eller ta tag i allt som ska göras sen och känna tillfredsställelsen att få bocka av dem från att-göra-listan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar