Populära inlägg

måndag 30 januari 2023

Ännu en dag i statens tjänst

Efter att ha haft semester och varit iväg på kurs var jag idag tillbaka på kontoret. Det var en helt vanlig måndag, men ändå inte. Arbetsplatsen har nyligen genomfört en stor omorganisation där mycket ska vara samma-lika men samtidigt så är det inte riktigt som förut. Viss förändring i personalen har skett, och jag har exempelvis hamnat i en ny sektion. Så när mina tidigare närmsta kollegor går iväg till sitt arbetslagsmöte får jag snällt sitta kvar vid mitt skrivbord och fortsätta knappa på datorn. 

Jag är glad över min nya tjänst där jag mer jobbar med det jag tycker är intressant och roligt. Dock känns det sisådär med en chef som håller sig borta och endast kommunicerar via mejl och sms. Och att firman drar sig för att korrigera lönen - samtidigt så undrar dem varför vissa väljer att gå till andra företag... Nåja, det händer saker och nu finns det alla möjligheter till förändringar som kan stärka verksamheten med bättre metoder och rutiner. Vi jobbar snabbt med förändringarna, fast det samtidigt går väldigt långsamt.

Det här var ännu en dag i statens tjänst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar