Populära inlägg

söndag 8 januari 2023

Snö - slask - snö... regn?!

I november när snöstormen yrde kände jag "yes, den här vintern kan jag åka mycket längdskidor i parken utanför där jag bor". Sedan blev det mildare väder. Innan det blev kallare igen och till jul hann det med att vara plusgrader i några dagar - men vi fick en vit jul. 

Efter julhelgen har det sedan varit fler gånger som jag hoppfullt har sett att det har snöat, men före snölagret hinner byggas upp till ett bra skidåkarläge är det plusgrader och snön töar bort igen. 

Idag har nästan all snö töat bort ute på gården utanför mitt köksfönster, med hjälp av ett regnväder som pågått (känns det som ) hela dagen. Jag vet att vintern inte är över, men jag börjar tro att det inte kommer bli någon skidåkning för mig alls. Ja, absolut man kan alltid resa bort. Men jag vill inte att skidåkningen ska bli ett stort projekt som kostar pengar eller med att resa långt, utan jag vill bara kunna kasta på mig dressen och skidorna och sedan bege mig ut och åka. 

Om det ska vara kallt ska det vara snö, annars får det va - jag och vintern har lite otalt med varandra just nu.

2 kommentarer:

  1. Idag känns skidåkning ännu mer avlägset! Dimman ligger tät över parken. /M

    SvaraRadera
  2. Man får tänka positivt att med dimma och plusgrader så är det mindre risk för is och halka...

    SvaraRadera