Populära inlägg

torsdag 12 januari 2023

Min vintersemester

Jag är så glad att jag inte, som många andra, har ett nyårslöfte om att jag ska träna det här året! Jag närmar mig slutet på min sista semestervecka för den här gången, och jag har motionerat... en gång hittills under 2023. Ambitionen har varit att fortsätta med två träningspass i veckan under semestern och sedan förhoppningsvis även resten av året. Men icke. För mig är det svårt att hitta på egna pass, så jag försöker haka på när det är gruppträning på jobbet eller, som de tre senaste månaderna, passen på STC. Till den här veckan hade jag faktiskt två pass inbokade, men bokade av för jag orkar inte. Konstigt, med tanke på att jag har tagit det väldigt lugnt under de två senaste veckorna och inte gjort något vettigt alls. Om man inte räknar att jag kört tvättmaskinen ett par gånger och diskat - med hjälp av diskmaskin.

Vid min semester under vintern brukar jag satsa på att åka skidor, men vädret har inte riktigt samarbetat. Istället har jag tänkt att jag ska läsa mycket böcker - alla de böcker som jag har lagt i en hög för att "de-här-måste-jag-läsa-så-snart-som-möjligt". Dock har de planerna också grusats i o m att mina grannar låter väldigt mycket. Från sju-åtta på morgonen till nio-tio på kvällen (har även varit högt prat och TV-ljud till klockan tolv vissa kvällar). Svårt för mig att komma in i bokens magiska värld då. Och för er som undrar, ja, jag har prövat med hörlurar med musik och ljudbok, men grannarna överröstar även det! (Och nej, jag tänker inte gå över rekommenderad ljudnivå i hörlurarna för jag vill inte ha få hörselproblem också pga. mina grannar.)

Vad jag har gjort då? Bara sett på film och serier. Lagt ett pussel. Ah, jag har ju faktiskt slängt en massa gamla mejl! Ha, till mig själv. Jag har gjort en nyttig sak under två veckor. 

Det är nog ganska bra att det drar ihop sig för jobbstart snart och att vårens aktiviteter drar igång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar