Populära inlägg

fredag 13 januari 2023

Drömhuset

 Vi har alla drömt oss bort till ett önskeboende, ett perfekt boende som har exakt allt det där som man önskar. Ni som läst mina tidigare bloggar kanske förstår varför jag nu drömmer mig bort från lägenhet till hus. Just det, jag vill kunna ha tyst runt omkring mig. När jag började bläddra runt bland villor och parhus inom de områden som funkar för mig hade jag två saker som var absolut måste: huset och tomten måste passa för både barn och sköldpaddor. Det betyder att det måste finnas ett visst antal rum, och uteplatsen måste innehålla gräsmatta samt får inte ligga för nära större väg. 

Efter att ha klickat runt ett tag upptäcker jag att mina krav sållar bort ganska många hus, samtidigt som jag upptäcker att jag kan önska mer. Pool, källare, bastu, berså, inglasat uterum.... Ja, det finns nästan inget som inte går att hitta. Jag förundras även över att solen alltid skiner in genom fönstren på alla bilder för varje hus. Inget boende som ligger ute till försäljning har alltså en grådaskig dag; med det nya huset kommer alla dina dagar innehålla solsken. 

För mig blev det efter en stund klart att jag till min önskelista adderade separat tvättrum, extrarum som kan bli ett litet bibliotek, möjlighet till badkar och närhet till naturen. Tro det eller ej, jag hittade mitt perfekta hus som fick check in the box på alla dessa önskemål! Synd att den kostar väldigt mycket mer än vad jag har möjlighet att betala. Här räcker det tyvärr inte med att löneförhandla med chefen.

2 kommentarer:

  1. Var dagens promenad årets första, eller har du ökat promenerandet med 100%? :)

    SvaraRadera
  2. Det var årets första promenad, så jag har nu ökat mitt promenerande med 100% sedan föregående vecka a.k.a första veckan på det nya året.

    SvaraRadera