Populära inlägg

måndag 2 januari 2023

Böcker under 2023

Ett stort beslut att ta så här i början av ett nytt år är hur många böcker jag ska satsa på att läsa. Om jag på Goodreads skriver ett för högt antal måste jag sänka nivån om jag märker att jag inte hinner (vilket är lite som att fuska, men måste ändå göras för jag kan ju inte missa att nå uppsatt läsmål!). Och jag kan inte sätta ett för lågt mål, för alltså hallå, jag måste ju visa att jag har läsambitioner även i år. Dessutom om jag ska hinna uppnå mina läsmål kopplade till "40 saker innan 40" behöver jag läsa ganska många böcker av Agatha Christie, Anne Rice och George Simeon. Mellan dessa böcker behöver jag också varva med lite andra böcker för att få variation. 

Det får bli 50 böcker, så har jag målet att ta mig igenom en bok i veckan i alla fall. Det finns ju alltid e-ljudböcker om jag inte orkar och/eller hinner läsa riktiga böckerna... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar