Populära inlägg

onsdag 1 februari 2023

Tiden går så fort

 ...och inte bara när man har roligt. Det känns alltid som jag mentalt alltid ligger några månader efter verkligheten. Nu när vi har kommit in i februari, känner jag mentalt att jag är i december. Jag tror det började när jag hade en väldigt stressig period på jobbet, och sedan har jag aldrig kommit ikapp efter det. 

Dessutom blir det inte bättre av att springa runt i ekorrhjulet, där veckorna ser ganska likadana ut. Vardagarna löper på med jobb hela dagen, sedan resan hem då i alla fall jag bygger på hungern och kan inte göra något förrän jag har ätit kvällsmat hemma. Då energin återvänder till kroppen behöver jag fixa inför morgondagen, svara mejl, blogga, och förhoppningsvis ska jag ha tid över till att kunna varva ned innan jag måste gå och lägga mig. En bra nedvarvning för mig är att läsa, men mina grannar låter för mycket för att jag ska kunna fokusera på texten jag läser. Så här är det varje dag, dag in och dag ut. 

Nej, nu måste jag börja varva ned, så jag kan gå upp om sju timmar för att åka till jobbet igen. Och mentalt vara i december medan ni andra är inne i februari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar