Populära inlägg

onsdag 15 februari 2023

Brainstorma fram vart vi ska

Ibland när allting bara rusar fram i en rasande fart behöver i alla fall jag bromsa in och göra något roligt. Till exempel att brainstorma fram en början på en lösning. Jag tycker att metoden går att applicera i de flesta fall och ger liksom en start till nästa (analys)steg.

Idag när uppgifterna radade upp sig, och jag kunde inte komma vidare i något av dem, kände jag för att köra lite brainstorming på egen hand. Just nu är det lite osäkert hur den framtida riktningen för min sektions verksamhet ska se ut, så varför inte brainstorma om sektionens huvuduppgift....? 

Tanken för mig själv är att se vad som inbegrips i termen, vad vi har och ska ta med framöver, samt vad vi missar idag och måste fånga upp för att utveckla. Får se var det landar men jag kom snabbt in i tankebanor, där jag inte riktigt hann plocka ner allt innan jag skulle sluta för dagen. 

Jag hoppas att den här brainstormingen inte bara är rolig, utan att den faktiskt leder till en strategisk plan för min sektions arbete framöver. Och visar lite vilken riktning vi bör ta och dess mål. Med andra ord att resultatet visar på vart vi ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar