Populära inlägg

fredag 24 februari 2023

Kafkaprocess IRL del II; eller Så här kan det var då någon använder sin maktposition

Jag hade rätt. Ett av mina förslag till varför jag kallats till uppföljningssamtal stämde, nämligen den att jag svarat min närmaste chef med samma mynt som han själv bettet sig. Och därför tycker han att jag utgör en risk, istället för att han ska hantera situationen. Att agera på det här sättet är för mig att missbruka sin position. När ska det ställas krav på lämplighet för de som blir chefer över andra?

Jag är helt slut efter dagen. Mina vänner (jag är så tacksam över att jag har dem!) ställer upp på en fika tillsammans imorgon, trots att de har annat på sina scheman. Det gäller då att energiboosta massor inför kommande arbetsvecka...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar