Populära inlägg

fredag 3 februari 2023

Jag och gänget

Det är alltid kul att träffa gänget! Idag var vi på restaurang och firade att en av oss blivit ett år visare (och ett år närmare 40). Det är fantastiskt hur jag kan känna mig trött och sliten efter en vecka med jobb och skrikiga grannar, och bara att vara en stund med mina vänner känna hur energin återvänder. Även om vi är tvungna att ventilera allt jobbigt för varandra, så bara genom att lyssna på varandra och ibland komma med någon idé eller ett peppande inlägg gör att det ändå är positivt och glatt. Och när vi kommer till något barndomsminne sitter vi alla och gapflabbar. Ja vi var högljudda utan alkohol, och nej vi blev inte utslängda från restaurangen.

Det är viktigt att ha vänner i sitt liv som ger energi. Man behöver inte ha många, men några som man vet finns där och lyssnar oavsett när och vad det gäller. Några man vet finns där även när tråkiga saker händer, ens partner lämnar en eller att något är jobbigt på arbetsplatsen. Jag känner mig lyckligt lottad att ha så bra och nära vänner som jag faktiskt har, och att vi har hållit ihop sedan högstadiet. Vi har inte alltid varit sams, och vi kan tycka olika om saker. Men på något sätt kommer vi överens om att vara oense, och så kan vi gå vidare med något annat. Oftast skrattar vi tillsammans, oavsett om det är när vi spelar något spel, ser på film eller är ute och äter. 

Tack Anna, Linda och Sara för att ni är dem ni är! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar