Populära inlägg

onsdag 19 juli 2023

Vissa dagar är jobbigare än andra...

... och vid vissa har man ingen chans när man får en smäll direkt på morgonen. Idag var en sådan dag för mig. Jag visste att min son var uppe tidigt på morgonen, när han trampade över mig och hämtade en bok och sedan lyfte upp en stor kartong i min säng och lekte i den. Efter ett tag övergick han till att leka i min garderob, vilket är en vanlig sysselsättning för honom. Han gillar att gömma sig i kartonger och garderober, och dessutom att leka med mina skor (som är mycket, mycket större än hans fötter). Plötsligt efter ett tag vaknar jag till med ett ryck. Jag måste ha somnat mitt i hans lekande, och nu är det knäpptyst. Nej vänta, jag hör något tyst från köket. Och det luktar kaffe... Har han satt på kaffebryggaren som är tom och nu är branden nära?! Jag rusar upp och kastar mig in i köket. Nej, min son har inte satt på kaffebryggaren (även om det senare visar sig att han har fingrat på knapparna vilket syns på dess timer), men han har hällt ut allt kaffepulver på köksgolvet och över/i mina nya joggingskor. För mig blir det första att göra denna dag att sanera min son och dammsuga hela köksgolvet. Bilden visar där det var värst, men tro mig, det var kaffepulver över hela; när min son såg att jag kom ändrade han från att sleva ner pulver till att kasta ut det så mycket mer han hann. 



3 kommentarer:

  1. Man kan säga att du blev "tagen på sängen" och "talar för döva öron".
    Med din son behöver man "ha ögon i nacken" och vara "snabbare än Lucky Lukes skugga". Men för varje dag lär sig sonen vad som är rätt och fel! Så ge inte upp!
    "Din seger är precis runt hörnet. Ge aldrig upp". - Nicki Minaj

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dem orden, de inger hopp! Det känns jobbigt att han är så påhittig, fast man ska ju egentligen se det som något positivt att han är kreativ. Jag vet även att jag har en treårskris att se fram emot om väl detta stadium går över...

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera