Populära inlägg

måndag 31 juli 2023

Alla dessa aktiviteter

Hösten då man (jag) är som segast ska allting hända. Och är det inte att någon (typ chefen på jobbet) har ordnat det åt en så är det man själv. Min son är fysisk och behöver aktiveras. Han har visat ett stort intresse för vatten. Plaska ner sig själv eller andra, åka rutschkana eller simma (snarare hoppa på botten) spelar mindre roll. Därför anmälde jag honom snabbt till en simskola i höst. Simma och simma förresten, det är snarare att lära sig flyta. Men, en tvååring måste börja någonstans för att slutligen kunna bli elitsimmare som hans mamma redan ser framför sig... 

När jag också har varit i surfar-farten (ja, ja, det är inget mer än surfa på internetvågorna) så hittade jag att det finns att kurser för barn där de kan "pröva på idrotter på ett lekfullt sätt". Självklart är detta precis vad min son behöver! Också. Samtidigt har jag även sett att stadsbiblioteket kommer ha sagostunder (som  även inkluderar sång och lekar) under hösten som min son absolut också måste få gå på. Allt passar honom som handen i handsken och då måste han få testa på alla dessa aktiviteter. Alla dessa aktiviteter. Ser att det även finns gymnastik för barn. Kanske ska jag anmäla honom till det också... Ska fortsätta surfa efter jag har bloggat och se om jag hittar gympapass åt honom, när jag ändå är på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar