Populära inlägg

lördag 8 juli 2023

Tänk vad en skogspromenad kan göra för själen!

Min mamma, bror och son och jag gick idag och letade checkpoints inom Hittaut. Det gick ovanligt bra, och det var kul att min son verkade gilla skogen också. Eller var det min bror som gjorde vandrandet i skogen intressant för honom...? Vi hann även med att äta mat (i en kort regnskur) och fika. Min son testade att äta blåbär och verkade gilla dem - det gick t o m att muta honom med blåbär för att sätta sig i vagnen. Han har även kopplat kvitter till att vara fåglars läten. 

Själv tycker jag om att gå i skogen, gärna med människor jag tycker om. Får man sedan dricka kaffe under tiden och vandra runt utan stress är jag supernöjd. Att känna doften av den blöta skogen och höra fåglarna kvittra är verkligen balsam för själen för mig (och många andra). Återigen känns det som att jag har laddat mina batterier tillräckligt. Lugn och harmonisk. Kan tänka klart. Jag hoppas verkligen att det inte dröjer till nästa vända igen i skogen. Kanske en vända till Stadsskogen redan nästan vecka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar