Populära inlägg

söndag 30 juli 2023

Jakten på nytt boende fortsätter

Jag är fortfarande i tagen med att leta nytt boende. Sedan i januari. Men, när jag tittar på Booli ligger det bostäder "Snart till salu" sedan två år, så jag vill ändå påstå att jag inte är långsammast. I och med ändringar i räntan, nya avgifter, och förändring i familjen har även spannet av boendet förändrats för mig. Därför har jag behövt att vidga mina vyer till vilka områden jag kan tänka mig att flytta till. Fortfarande är närhet till skog och kollektivtrafik viktigt, men jag får titta mer efter radhus än villa, och det där extra tvättrummet är inte längre lika självklart (blivit mer en bonus). Däremot är jag fortfarande benhård med att det ska vara så få närliggande grannar som möjligt, så boendet måste vara i änden av den gemensamma husbyggnaden eller ha ett garage/en bod emellan. 

Jag var på en visning idag i mitt utvidgade sökområde i min jakt på ny bostad.  Eftersom det var i ett nytt område med nya adresser hade jag väldigt svårt att hitta. Jag får erkänna att jag gick vilse - och min son hann somna i vagnen innan jag hittade ut till väg där jag kände igen mig. Då det var många på visningen så jag tror att budet tyvärr kommer gå över vad jag är villig att betala för det radhuset.

Kommer jag någonsin hitta något boende som passar mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar