Populära inlägg

söndag 2 juli 2023

Och regnet det bara öser ner...

Äntligen. Det har varit varmt och soligt konstant sedan jag kom hem från Sydafrika. Där var det konstant fuktigt och småkallt, och jag och min väninna längtade då hem till värmen. Men som alltid ska man vara försiktig med vad man önskar sig. Snart tre veckor hemma och det har aldrig riktigt gått ner i temperatur, inte ens under nätterna. Första rysningen av att jag frös fick jag under den korta skur som kom i fredags. Nu sitter jag med öppna fönster och känner hur lägenheten svalkas ner och att temperaturen känns lagom. Kanske kan även jag snart njuta av vädret? Jag märker vilket kort temperaturintervall som fungerar för mig, och oftast är jag inte nöjd utan är typisk svensk och klagar på vädret. Fast jag kan faktiskt tycka att regn i Sverige är helt ok, för jag vet att jag kan gå inom hus och bli torr. Här torkar kläder, vilket det inte gjorde i Sydafrika. 

Det fortsätter att regna, även om intensiteten har minskat medan jag sitter och skriver. Jag hoppas för växlighetens skull att det fortsätter att regna ett bra tag till. Och för att temperaturen ska vara lite lägre så jag är nöjd ett tag till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar