Populära inlägg

onsdag 5 juli 2023

Två guldkornsstunder

I mitt kraxande tillstånd känner jag mig ibland ganska risig. Ont i huvudet och halsen samtidigt som det är ett väldigt hostande. Och jag är trött. Det har då varit två guldkornsstunder som har hjälpt mig att få vila (då jag inte kan vila hemma för risken är att jag somnar och sonen klättrar och gör illa sig). 

Det första tillfället var igår då två av mina vänner ställde upp och lekte med min son i en och en halv timme i en lekpark där jag bara satt och läste. De svängde förbi ibland så min son kunde se att jag var kvar, men mer behövde jag inte göra. Jag kunde verkligen slappna av, kroppen kunde vila och jag kunde göra det som jag älskar att göra men nu aldrig har tid och ork till: att läsa bok. 

Det andra tillfället var idag. Min mamma tog med min son ut till en lekpark, även de var ute i en och en halv timme. Jag kunde under den tiden vila ut hos min mamma genom att gosa med mina sköldpaddor som är på sommarkollo där (sommarkollo som sträcker sig till när min son slutar köra bil med dem) och sova. När min mamma och son kom tillbaka hade huvudvärken släppt. Magiskt! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar