Populära inlägg

onsdag 26 juli 2023

Konsten att provocera

...kan 2-årimgar. I alla fall min. Han vet vad har får och inte får göra men gör det ändå. Han säger "no, no" och pekar på spisen, och efter en stund går han ändå dit och vrider på dess vreden. Plattorna hinner inte bli varma, men det känns farligt att han går och sätter på spisplattorna. Likaså mikro, kaffebryggare och brödrost. Alla dessa (förutom spisen) har jag nu dragit ut kontakterna, så det är något säkrare. 

När vi besökte min mamma idag, kastade min son ner sak i vattnet till en sköldpadda. Detta har han gjort förut, och därför blivit portad från rummet där sköldpaddor finns. Men nu tyckte han att det var dags att kasta igen, trots att båda vi andra två hindrat tidigare försök. Han hann även under besök med att kasta ner en leksak i sandlådan där katten gör sina behov. 

Alla gånger min son medveten kastar mat och vatten omkring sig ska vi inte tala om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar