Populära inlägg

onsdag 12 juli 2023

Jakten efter ett bord

Jag behöver ett nytt matbord och gärna passande stolar att ha i mitt kök. Bordet får inte vara för stort, men inte heller för litet. Jag dras lite till runda eller ovala bord, men jag börjar förstå att dessa bord ser mindre ut än vad de egentligen är. 

När jag kollar in nya bord i butiker, så är de ganska dyra. Blocket verkar ha bord, men jag verkar vara för okunnig för att ha ett konto där - hur jag än försöker kommer jag inte in, suck. 

När jag kollar in bord vid second hand-butiker kommer frakt-problemet. Priset för bord (och stolar) är ok, men jag kan inte frakta hem möblerna själv. Någon har hemkörning - som nästan är i samma prisklass som bordet, och i en second hand-butik har man endast en timme på sig att fixa transport för möbeln. Det är alltså inte så lätt att köpa möbler på second hand om man inte har egen bil...

Att det ska vara så svårt att fixa ett nytt, enkelt, matbord av trä. Jakten på att passande matbord går vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar