Populära inlägg

onsdag 17 maj 2023

Videosamtal med de därhemma

Under sen eftermiddag idag fick min son träffa sin mormor, morbror och moster på videolänk. Han var ibland aktiv och deltog i samtalet, men mest plockade han i och ur en byrålåda med leksaker som jag hade tagit med in i rummet inför samtalet. Han roade sig även med att plocka i och ur sig själv i lådan. Min son fick verkligen visa vad han kan, i både ord och sång, och även vad han tycker om att leka med. De därhemma fick även se hur teknisk min son är: hur man kan stänga av videosamtal... Tur att de var tålmodiga och väntade kvar på linan medan jag tog oss tillbaka till videolänken. 

2 kommentarer:

  1. Får hoppas vi är roligare att prata med när vi är tredimensionella. Kan förstå att de där platta sakerna i datorn är bäst att lägga locket på!

    SvaraRadera
  2. Men lite måste han ändå ha tyckt om och fått intryck av samtalen (eller så är han hjärntvättad av bilder i fotoalbumet trots allt) för han säger ibland "momo" och när vi säger mormor pekar han mot fotoalbumet.

    SvaraRadera