Populära inlägg

söndag 21 maj 2023

Konsten att glömma

Virrighet. Uppkommer lätt och ofta. Kan skyllas på rutin liksom oväntade händelser, ont om tid liksom för gott om tid. Alltså, jag känner nu när jag blivit mamma att jag borde ha ett skarpare minne och tänka klarare och snabbare. Tji fick jag. Jag fastnar ofta i en tanke och fast jag pratar om annat med andra, så stannar mina tankar kvar i något som vi pratar om och jag har svårt att byta spår. En annan sak är det som  ska skrivas upp på inköpslistan, och "jag ska bara" och så faller det bort ur minnet. Efter ett par timmar kommer det upp i tankarna igen och skriver jag inte upp det då på en gång så glömmer jag bort det ett par timmar igen. Jag hoppas att det kommer bli bättre med tiden, annars blir det bli jobbigt att komma tillbaka till arbetet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar