Populära inlägg

tisdag 23 maj 2023

Den stora vandringen

Eller kanske borde rubriken vara "Vandringen som blev av". Så mycket som min väninna och jag har pratat om att genomföra denna vandring, och så lång tid det tog att komma till skott. Huvudorsaken att vi har skjutit på den är att vi inte har känt oss fullt friska, men nu vandrade vi den tänkta leden (aka besteg berget) i alla fall. Vi trotsade huvudvärk, snorande och ont i halsen med hjälp av Alvedon och Ipren. Om vi hade varit kärnfriska så hade vi säkert genomfört vandringen på kortare tid och nått ända upp till toppen. Nu fick vi nöja oss att med att nå till den andra platån som är nästan allra högst upp men inte riktigt. Tid och energi fanns inte till mer. Sträckan var 4,4km, ökning i höjd var ca 300 m och vi vandrade och klättrade (!) i 3h 30min. Jag får vara nöjd med min prestation då jag under nästan hela vandringen bar min son i bärsele, dvs. bar en framåtlutande tyngd på minst 12 kg. Och jag anser att jag inte har tränat ordentligt på ett bra tag... 

Behöver jag skriva att vi var väldigt trötta efteråt och att vi planerar att lägga oss tidigt idag...?

2 kommentarer:

  1. Ett passande citat:
    Jag går långsamt, men jag går aldrig baklänges.
    (Okänd)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det citatet har liknande stuk som Försvarsmaktens mantra: "Det viktigaste är att inte stanna".

      Radera