Populära inlägg

tisdag 16 maj 2023

Serien You

För flera år sedan blev jag tipsad om att se serien You. Jag har sedan dess haft den uppskriven i min kalender att jag ska se serien, vilket har varit svårt då den bara finns inom en betaltjänst som jag inte har. Nu har min väninna den betaltjänsten och fixar så att vi kan sitta och se några avsnitt varje kväll. Serien You handlar om en kille som blir besatt av en tjej och spionerar på henne. I vissa stunder är serien bra, rolig, skrämmande och man blir lite nervös å huvudkaraktärens vägnar. I andra lägen muttrar jag "åh, vad korkad hen är" till olika karaktärer. Min väninna har inte tröttnat på mina kommentarer än, så det är hoppfullt att vi tar oss igenom första säsongen snart. Får se hur många säsonger vi kommer att se, det beror liksom lite på hur länge vi blir kvar här i landet och måste fördriva tiden på kvällarna (med alla deras loadsheddings, argh!). 

Serien bygger på böcker av Caroline Kepnes och jag har lagt in första boken på mitt att-läsa-lista i alla fall. Om jag läser flera av böckerna beror på om de är bra, spännande och jag känner sympati för huvudkaraktären trots hans... alternativa lösningar på problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar