Populära inlägg

fredag 12 maj 2023

En dag på stranden

I onsdags (skulle ha bloggat igår, men det var loadshedding hela kvällen, argh) var vi alla tre på stranden nästan en hel dag. Min son gillar att bada så vi skulle se om han gillade att bada i havet. Hans reaktion var att vara väldigt försiktig, vilket jag förstår då det var kallt i vattnet och det kom en del lite högre vågor. men lite träning att bada under den svenska sommaren så kommer han nog trivas som fisken i vatten även utanför sin badbalja. 

Något som lockade min son mer var att plocka ner stenar i sin hink och även lägga ner lera där. Han blev dock inte ser när mamma hällde ut allting med jämna mellanrum... Att kratta i sanden och göra/förstöra sandtorn gick an men var ingen favorit.

Sedan gick vi och åt glass, vilket var första gången han gjorde med mig. Han verkar älska glass, men har svårt att behärska sig vilket ledde till att han hackade tänder ett bra tag. Vi får helt enkelt öva mer på glassätande och såklart ska jag som hans mamma hjälpa till... :)

Igår var det regn och mot eftermiddagen blåste det upp rejält, så som kontrast till nästan en hel dag ute i onsdags blev gårdagen en innedag. Min son började nästan klättra på väggarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar