Populära inlägg

fredag 26 maj 2023

Väder på semester

Nu kanske jag inte riktigt kallar det att vara på semester när man slutför en adoption, men det är ändå en utlandsresa - som är väldigt lång. Jag tänker mig att landet vi är till ska vara varmare än Sverige, men tji fick jag. När jag får rapportering hur det är hemma är det med meddelande om sol och sommarvärme, medan vi stretar på i regn, blåst, och med icke-isolerade hus där inget aldrig någonsin verkar kunna torka. Alltså, är man utomlands i ett land som ska vara varmare och soligare än Sverige förväntar i alla fall jag mig bättre väder. 

Strumpor och/eller tofflor är ett måste inomhus. Tjocktröja likaså - oavsett om det är dag eller kväll. Gärna komplettera med en filt om jag ska sitta stilla en lägre stund. Har jag nämnt tidigare att jag nu börjar längta hem...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar