Populära inlägg

onsdag 31 maj 2023

Shoppa souvenirer

Igår var det en heldag i Waterfront för att shoppa souvenirer, både till sonen som minne härifrån och till de därhemma. Vi passade på igår då det skulle regna hela dagen. "Shopping", tänker jag, "det gör man inomhus". Och så tog jag inte med några regnkläder alls. Fast jag vet att shoppingstråket i Waterfront även inkluderar att gå mellan byggnader i hamnmiljö utan tak... Sonen som är nyfiken av sig ville så klart se allt, och vek undan regnskyddet från vagnen. Han var blöt, jag var blöt, vagnen var blöt. Men, min väninna som tagit med paraply var någorlunda torr.

Att shoppa rätt souvenirer är en konst som jag känner att jag inte riktigt besitter. Jag försöker tänka att saken som tas med hem eller ges bort ska vara nyttig och komma till användning. Till vissa är det lätt att köpa souvenir, medan andra är det svårare. Under shoppingen igår märkte jag att jag ofta gick tillbaka till att jag har varit i det här landet tidigare (20 år sedan) och redan köpt hem massa saker samt även redan gett bort souvenirer. Då. Får se vad de därhemma tycker om det lilla som har inköpts nu. Ett vykort får de i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar