Populära inlägg

tisdag 5 september 2023

Test av öppen förskola

Idag testade min son och jag att vara på öppen förskola för första gången. Jag tror min son tyckte det var roligt, framförallt att leka med alla leksaker och lyssna på sångerna. Här hade han inga problem att leka själv - något som är störtomöjligt då vi är ensamma hemma... Han verkade ha svårt att fästa sig och leka med en leksak någon längre stund, utan körde snarare en tävlan om att kunna leka med så många av leksakerna som möjligt. Och mellis var inte så viktigt. I vanliga fall äter han glatt banan som han tycker om, men nu var det svårt att slita honom från lekandet. Vi lyckades dock pricka in lite bananätande när de andra plockade ihop alla utspridda leksaker (som min son också var skyldig till). Det var faktiskt inte meningen, och jag hade tjatat på min son ett bra tag att han behöver äta och dricka något för hans tank var nästan helt tom. Nåja, vi gick en kontrollvända då vi ätit klart. Nästa gång ska jag försöka lirka med min son till läshörnan, så vi kanske kan sitta mer stilla och ta det lugnt.

På hemvägen blev vi uppätna av mygg (igen), så nu är det lite svårt att veta om det är  myggbett eller ringorm som kliar på kroppen (igen)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar