Populära inlägg

torsdag 28 september 2023

Promenera mera

Med en tvååring blir det inte så mycket träningspass, utan jag får fixa lite vardagsmotion. För mig har det blivit väldigt mycket promenader, med sonen i barnvagn. Oftast är det vändor till affären eller i till stan som ligger några kilometer bort. Jag kan inte påstå att farten gör att jag får upp flåset, men jag får många steg. Det som peppar, förutom att jag ser promenaderna som genomförda träningspass, är att jag tjänar in busskostnaden som annars skulle ha varit, samt att snälla fruktträdsägare på vägen börjar lägga ut frukt som man får ta då man passerar. Det varma - och framförallt torra (!) - höstvädret har gjort att det har varit ganska trevligt att gå dessa sträckor, även om det nästan varje dag är samma vända. Och nu kan man se alla fina, färggranna löv både i träden och på marken. Det skulle vi absolut missat om vi åkte buss överallt istället för att vara ute och gå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar