Populära inlägg

tisdag 19 september 2023

Att bada eller inte bada, det är frågan

Förra veckan gjorde jag något stort: jag vågade bada i badkaret efter fem månader av bara duschande. Tycker du inte det är så stort? Jag tycker om att bada och det får mig att varva ner, men under hela min tid med min son har jag antingen inte kunnat eller vågat ta ett bad för det tar mer än fem minuter samt att det kan väcka min son. Han skulle kunna vakna, göra något obra så han gör illa sig och börjar gallskrika. Då min son älskar vatten har jag inte heller sett det som en omöjlighet att han skulle vakna då jag badar och hoppa i med pyjamasen på.  Ingen fara egentligen om hans pyjamas blir blöt, men jag skulle inte ladda upp mina batterier utan snarare bli urladdad, och det skulle inte bli så mycket vila och egenpyssel mer den kvällen. 

För ikväll gjorde jag en stor avvägning och tog chansen igen att bada. (Någon belöning måste jag ge mig efter de senaste dagarnas alla körda tvättmaskiner!) Och jag lyckades bada utan att sonen vaknade! Nu är jag efter dagens regnskurar äntligen varm ända in i själen, och uppmjukad i lederna.

Det kanske får bli ett varmt bad per vecka, men inte då jag är för trött för då är även en risk med att jag kommer att somna i badkaret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar