Populära inlägg

lördag 2 september 2023

Snor och snörvel igen

Snor och snörvel går igen! Vi (min väninna, min son och jag) var alla förkylda, i omgångar, mer eller mindre hela tiden då adoptionen av min son slutfördes. När vi kom hem till Sverige var det dags igen. Och nu kör jag och min son igen. Suck. Kleenex-paketen försvinner på löpande band (nästan i samma rasande fart som våtservetter). Det har varit mest under veckan som varit, och verkar nu faktiskt avta något. 

En konsekvens den här snor-gången har blivit att vi inte kunde gå på dagens simskola. Jag är säker på att vi inte smittar längre, men vi snorar. Och min son hostar då och då. Vi hade blivit utkastade så fort vi kommit in till bassängen. 

Till detta snorande och snortorkande har jag blivit varnad om att det är så här det kommer vara konstant då min son börjar på förskona. Nej! Jag kommer drömma mardrömmar om Kleenex-berg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar