Populära inlägg

lördag 30 september 2023

Jamen visst...

... självklart kan vi köra en ny omgång med ringorm! Vet inte om min son och jag har lyckats få en hudsvampsvariant som inte går att bli av med. Mina utslag verkar mestadels drabba ansiktet. När de kommer känns de först som myggbett och kliar. Efter några dagar har det blivit en förhöjning, och om jag inte tror att det är ringorm (det skulle ju kunna vara ett myggbett!) utan väntar ytterligare några dagar kommer ringen. Suck. Det har gått över fyra månader sedan vi upptäckte att min son hade ringorm första gången, och vi har praktiskt taget smörjt en eller båda av oss konstant, så när som på de två sista veckorna då jag trodde att vi äntligen blivit av med svampen. Att smörja in med Daktar och tvätta sängkläder och handdukar vid varje upptäckt hjälper inte. Tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar