Populära inlägg

torsdag 14 september 2023

Så det kan gå

Några timmar flög jag på moln. Säljarens mäklare meddelade att jag skulle få skriva kontrakt på lägenheten imorgon. Tji fick jag. Trots att mäklaren grattande mig och bad mig fixa allt med banken inför imorgon, så meddelade hen efter halva dagen att budgivningen fortsätter fram till kontraktsskrivningen - och nu hade det lagts motbud. Pengarna var inte problemet, men det här blev nu en principfråga för mig. Från att vara på väg att planera flytt och försäljning av nuvarande lägenheten blev det nu ett tvärstopp. Är det så här det går till på bostadsmarknaden? Jag vet att jag är oerfaren vad som gäller här, men det känns inte schysst att det görs på det här sättet. Bye bye närheten till skogen, fast jag får se mina pengar fortsätta växa i fonderna. Ja, se så det kan gå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar