Populära inlägg

onsdag 20 september 2023

Kläder efter väder, eller...?

Jag blev lite paff idag då jag såg ett barn gå i overall. Alltså, det är inte sommarvarmt, men absolut inte kallt för att börja med vinterstassen! Det har varit soligt och över 17 grader där jag har varit idag, och själv har jag svettats men jag tvingat mig själv att ha långärmat för att inte bli uppäten helt av myggen. Så jag var ganska oförstående till föräldrarnas klädval till barnet. 

Jag är däremot helt för att vara förberedd för regn. Alltid. Även om prognosen är att det inte ska regna på hela dagen. Flera dagar har det varit prognos för regn, men det har inte kommit något. När jag sedan tar mig ut då det är prognos för uppehåll en hel dag (idag), känner jag av ett lätt duggregn. Det var inte mycket och inte heller under någon lägre tidsperiod, men ändå. Fast igår var det lite surpris med ett ösregn som behagade dimpa ner över mig. Min son sov i vagnen och jag kände några stänk. Jag tänkte att jag kanske ska svänga in under ett tak för att vänta ut stänken och förbättra hans miniskydd (ett lakan över suffletten) för min son ska inte behöva bli blöt då han sover. Tur var den tanken, och att tanke blev handling, för just då jag svängde in under taket började det ösa ner regn. 

Jag håller lite med bilden som cirkulerar i sociala medier om att september är då alla är som yra höns - hälften går i dunjackor och hälften går i shorts...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar