Populära inlägg

onsdag 30 augusti 2023

Usch så det klias!

Det här måste verkligen vara ett myggår! Jag trodde att jag hade blivit lite "lagom myggbiten" under sommaren, så att jag inte skulle känna av myggbetten som kommer nu. Men icke. Min kropp har inte blivit säsongsimmun mot myggbetten, och nu har kopiösa mängder mygg har kläcks. Hela jag känns som ett enda stort myggbett! Jag vet att man inte ska klia, men det är verkligen svårt att låta bli. På armar, ben och mage har jag som stora bölder. Det som gör det lite extra jobbigt är att jag inte kan räkna bort möjligheten att något av alla kliande områden på kroppen också kan vara ringorm - så jag har den stora glädjen att börja en ny behandlingsperiod med salva mot svampen. 

Att hösten kommer tycker jag är trist, då det blir blötare, gråare och kallare. Växternas gröna färg försvinner, och det är vattenpölar vart än man ser. Men i år kommer jag i alla fall vara lite glad: myggen försvinner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar