Populära inlägg

lördag 12 augusti 2023

En riktig energy boost

Idag har det varit en bra dag med det lilla extra. Min familj och mina vänner har träffats. Inte för att fira något speciellt, utan bara för att umgås. Min mamma och jag pratade för ett tag sedan om hur kul det var när hela detta gäng träffades för att fira att min son kom hem till Sverige och att vi gärna skulle vilja göra om det. Så vi skickade ut ett förslag till alla om att ses idag, och alla kunde! För att få det att fungera praktiskt så tänkte vi knyt och att vara ute i en stor park (vilket också skulle göra det möjligt för alla barn med spring i benen att få leka av sig). Inför idag var väderprognoserna lovande med uppehållsväder. Dock visade det sig regna hela dagen - extra kul var det då att vi kunde köra ändå, men inomhus! Tyvärr blev det bara en kort vända utomhus för barnen innan de var blöta och behövde komma in och byta om. De fick leka desto mer inomhus.

All mat och fika som alla hade tagit med sig var himmelskt gott! Jag överdriver inte. Jag svävade på moln och tog om av både mat och fika. Ännu bättre var att jag fick äta i lugn och ro för min mamma var snäll och tog hand om min son vid bordet. Och min bror lekte en stor del av tiden med honom. Det var många samtal och många skratt under dagen. Hela tiden var det en hög ljudvolym och mycket rörelse. Barn som leker, vuxna som (i vissa situationer endast kan försöka) föra samtal, skrammel av bord som dukas eller dukas av.

Det kan verka konstigt att allt detta kaos och allt ljud faktiskt kan ge energi, men för mig är det en riktig energy boost. Jag är känslig för mycket ljud, men dessa träffas med familj och vänner - människor jag tycker mycket om - ger mig energi istället för att suga ur energi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar