Populära inlägg

fredag 4 augusti 2023

Ny(gammalt) bord och stolar äntligen hittade

Kors i taket, och halleluja! Idag blev det äntligen ett nygammalt bord och stolar. Ett bord som är robust men inte för stort för att kunna vara i mitt kök. Till bordet hittade jag i samma second hand-butik fyra stolar, som passade bordet och som är snarlika varandra (det var därför det blev dem...). Allt ska vara enkelt att torka av om sonen kladdar med maten. Min sons stol smälter in med bordet, och när han provsatt vid bordet verkar det vara en perfekt höjd på bordet. Min son hann också, innan han gick och lade sig, inviga bordet och stolarna genom att snabbleka med dem, och det verkar som att hela kittet fick godkänt för vidare lek. Nu sitter jag och andas ut efter en så lång väntan (på att få hjälp med transport) och letande (för att hitta bord och stolar som inte är för stora men ändå med bra kvalité) och känner att det känns riktigt bra att sitta och skriva på en av stolarna vid bordet. Jag har plats. Jag får plats. Jag är så nöjd. Äntligen. One mission accomplished. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar