Populära inlägg

onsdag 16 augusti 2023

Att verkligen älska vatten

Min son älskar verkligen vatten. Som jag har skrivit tidigare tar han varje tillfälle i akt att bli blöt. Tidigare har han vridit på duschen och blivit lite blöt och det har räckt. Idag ställde han sig under duschen med kläder på, vred på duschen och duschade i över 10 minuter. Då man ska säga mindre nej till barn och istället uppmuntra deras utveckling fick han fortsätta. Dock tog jag av honom hans dyngsura kläder ungefär i mitten av duschtiden. Trots att jag vridit ur kläderna och hängt dem på tork är de fortfarande blöta nu på kvällen.

När jag läser inför kursstart vad små nybörjare i simning ska klara av efter första terminen känner jag att det kommer inte bli några problem för min son. Många moment är att barn ska bli vana med vatten. Min son står med ansiktet länge under duschen - flera gånger - och skiner som solen. Han kanske inte kommer lära sig flyta eller simma på en gång, men roligt kommer han att ha! Fast kommer en halvtimme i veckan räcka för honom...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar