Populära inlägg

onsdag 23 augusti 2023

Träna mera, eller...?

Vad gör man då man är föräldraledig? Många, i alla fall mina grannar, tycker att man ska vara hemma hela dagarna. Men jag får krupp av att vara hela dagar inom hemmets väggar. Samma sak för min son som verkligen behöver få röra på sig. Så, vi är ute mycket under åtminstone eftermiddagarna. Ibland besöker vi 4H-gårdar, ibland lekplatser. Men ofta blir det längre promenader, framförallt in till stan. Träffa vänner, besöka stadsbiblioteket, äta glass leta checkpoints till HittaUt m.m. Dessutom är det lite kul att få lägga in alla promenader i min träningsapp, för det blir inga andra typer av träningar, och jag klarar veckans tidsmål. Och ibland får jag även meddelande om att jag tränar för mycket, vilket aldrig har hänt förut!

Nu har det kanske blivit en aningen för mycket promenerande, för fötterna har sagt ifrån - med blåsor. Lite vill jag dock skylla på att jag inte har mina superbraiga sandaler utan "bara" mina gåvänliga skor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar