Populära inlägg

torsdag 3 augusti 2023

En dag med buss och tåg

Idag var det ett riktigt äventyr för min son. Han fick åka tåg och buss. Och gräva i sand och bada. Med oss fanns min mamma och en av mina närmaste vänner. 

Min son pratar mycket om buss, och efter att jag försökt förklara tåg har han även sagt tåg lite då och då. Så vad gör man som mamma om inte försöker fixa så han får åka buss och tåg. Tåg verkar ha varit en upplevelse, fast kanske lite svårt att ta in och förstå allt. Buss idag var mer konkret. Han t o m kunde gå och känna på en veteranbuss då den stod stilla och låst. Självklart ville han vara först in i bussen, och tog busschauffören i handen då han kom och klev in framför honom. 

Till detta åt vi pannkakor, fikade gott och åt glass. För regnar det mycket måste man peppa sig lite extra. Men det var inte så dumt att det regnade, för regnet gjorde att det var väldigt få vid stranden vilket var väldigt skönt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar