Populära inlägg

tisdag 6 juni 2023

Småfix-shopping - den sista innan vi får åka hem...?

När man inte har bil i ett land där det förväntas att man ska ha en bil för att överhuvudtaget kunna ta sig någonstans, gäller det att göra alla ärenden när man får chansen - aka skjuts till ett shoppingcenter. Sonen vill gärna bita - han är ordentlig med att tala om när han behöver bita - så idag införskaffade jag bitleksaker. Okej de är egentligen för yngre barn, men behöver han bita av sig så behöver han. Tydligen är han i en oral fas enligt en som förstår sig på barn. 

Min son är även i den fas som alla barn är i (jag undrar hur länge?!) nämligen att ta och kasta andras glasögon. Så idag på shoppingturen svängde jag förbi en glasögonaffär för att få dem lagade. Lagningen av bågarna kostade inte så mycket och när jag hämtade ut dem var jag glatt överraskad av att de även hade bytt ut de små plastbitarna som ska hålla glasögonen på plats på näsan. Specsavers levererar utomlands!

Ett annat viktigt stopp är det obligatoriska vid Krispy Kreme för att köpa med så många donuts vi kan i en kartong, dvs. tolv stycken. (Och som får plats att läggas under vagnen.) Att kunna köpa riktiga donuts med alla dessa goda krämer är en av de (få) saker som jag kommer att sakna med det här landet. Att bara äta sockrade munkar hemma i Sverige är inte samma sak. Det enda som kan mäta sig med donuts är semlor, men dem måste jag vänta på ända till december... Snyft.

När vi strosade runt och kollade extra bland alla butiker - eftersom vi vet att det är sista gången som vi kommer besöka det shoppingcentret - hittade vi en marknad för hantverk. Jag hittade ett mycket fint vindspel och en väldigt fyndig skål. Ja, jag vet att jag egentligen inte får köpa fler skålar eftersom inga fler får plats hemma, men den här är så fiffig att den typ inte tar någon plats när man inte använder den. Det är liksom den skålens grej. Jag var därför tvungen att köpa den. 

För att sonen skulle få röra på sig också, och inte bara sitta i "push-push-vagnen", åkte vi till ett ställe med en stor trälekplatsställning med stegar, broar, torn och rutschkanor. Sonen tyckte det var kul (lite grann i alla fall) och uppskattade att gå och titta på lite tamdjur som de även har där. Jag uppskattade att periodvis bli avlöst i barnpassandet och få njuta av cappuccino, mat och en supergod Red Velvet-cheesecake.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar