Populära inlägg

fredag 9 juni 2023

Packning påbörjad

Idag kunde jag inte hålla mig utan jag har börjat att packa för att få åka hem. Det är mycket som ska med! Det är tur att min väninna har erbjudit plats i sin packning om jag inte får plats med allt som ska hem. Till mitt försvar att jag har så mycket saker är att jag har kläder och prylar för två personer (även om min son har längden som en halv). Souvenirer är både gåvor till dem där hemma och minnen till min son så han kan minnas sitt födelseland när han växer upp. Lite av sakerna han får ska även kunna kopplas till souvenirer som familjen får... 

Under min packningsstund idag packade jag en av mina två väskor och kunde konstatera att den typ mest består av böcker... Alltså, hur ska jag får plats med allt annat i min andra väska?! Jag lät resten av packningen vara, för mycket av kläderna kommer bero på vilka av min sons kläder som är rena vid avresedagen. Sista tvättmaskinen fick gå idag så att det mesta förhoppningsvis bara är fuktigt när vi reser. (Här nere blir aldrig någonting riktigt torrt.) Jag har också konstaterat att mitt handbagage kommer bli en klädesombytes- och skötväska för min son.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar