Populära inlägg

torsdag 1 juni 2023

Något positivt

Efter jag har gnällt så mycket i blogginlägg kommer här två positiva listor.

Vad jag kommer sakna från den här resan:
- palmträd
- roligt sällskap
- trevliga människor som hejar (tyvärr finns det inte många av dessa i Sverige...)
- donuts (varför kunde inte Dunkin´ Donuts vara kvar i Sverige 😭)
- lättheten att komma ut på promenader
- den goda pizzan som finns här

Vad jag längtar till när jag kommer hem:
- familj och vänner
- varmt bad
- barnsäkrad lägenhet
- kan beställa hem saker utan problem
- inga loadsheddings (kan koka kaffe och se på TV när jag vill!)
- lekplatser för min son
- skog
- parker
- fungerande och säker kollektivtrafik
- man kan vara ute på kvällarna och när det är mörkt ute
- bättre vardagsrutiner (som förhoppningsvis gör att jag får fler stunder till att läsa lite bok)
- fixa min sons fotoalbum om den här resan och adoptionsprocessen

Om jag kommer på fler saker kommer det fler listor framöver. 😁

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar