Populära inlägg

torsdag 23 november 2023

Snillrika Ordsnille!

Idag har jag gjort Ordsnille i ett år på min mobil. Eller, egentligen mer än ett år, men ett helt år som syns - det vill säga ett år räknat som jag har lyckats lösa dagens ord. Och jag får erkänna att jag är helt fast. Jag måste slå mitt tidigare rekord, och jag måste köra tills jag någon gång lyckas med att pricka rätt ord på första försöket! Jag använder alltid STARE, för att täcka många de vanligaste bokstäverna, så får se när det blir dagens ord...

Vad går Ordsnille ut på? Man har sex försök på sig att lista ut vilket dagens ord på fem bokstäver är. Lite hjälp får man av att icke godkända ord inte räknas som ett försök. För varje dag som man klarar av ordet inom sex försök förlängs ens segersvit. Om man missar en dag eller inte klarar av att lista ut ordet, raderas ens segersvit och man får börja om på noll. Det är något som har hänt mig ofta. Vanligtvis klarar jag ca två veckor innan jag bommar något ord och får börja om. En segersvit som höll sig länge var 32, och som jag inte har klarat att passera förrän nu. Som ni kan se nedan så har jag faktiskt klarat mig ända till 48 dagar med vinst i en följd! Får se hur länge till jag klarar mig...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar