Populära inlägg

lördag 25 november 2023

Roligt i snön

Idag var första gången som min son kunde leka med snö, med en ordentlig mängd snö. Tidigare har vi bara gått förbi gräsmattor med snö, men där grässtrån fortfarande sticker upp, och ihopskrapad snö på vägkanter. Det tog tid för oss att promenera för att köpa en pulka. Det tog ungefär 40 minuter att gå de första 500 meterna. Min son ville stanna vid varje snödriva, med ihopskrapade snövallar inräknat. Snöbit skulle lyftas, bäras, smakas och kastas. Och sedan var det dags för nästa snöbit. I väntan på att hans mormor skulle ansluta hann vi göra snöänglar, och sonen kunde utan stress åka kana nerför en stor snödriva om och om igen.

På hemvägen provåkte vi den nyinköpta pulkan. Den må vara väldigt basic, men den fungerar bra. Min son tyckte det var väldigt roligt att åka nerför en liten backe! Det gick långsamt, så han fick åka själv. Och han ville åka om och om igen. Tillslut var jag tvungen att styra om så att han åkte ner på en annan sida av backen, mot vagnen för att vi skulle kunna fortsätta den sista biten hem. 

Min son var väldigt aktiv mycket av tiden, men jag hade även med vagnen och åkpåsen. Jag känner mig nöjd med att han inte verkade frysa någon gång i de minus 7 graderna som  var, även om han var kall om fingrarna när vi kom in.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar