Populära inlägg

söndag 12 november 2023

Min son pustar ut...

...efter att idag ha avslutat en sportkurs. Vi har gått sju av åtta tillfällen, och min son har skrikit och stretat emot varje gång. Min tanke var att vi skulle hitta något som han tyckte var kul, för att eventuellt fortsätta med den sportaktiviteten, men jag förstår nu att det kan vara för tidigt för 2-3-åringar... Jag vill gärna hitta något som passar min väldigt aktive son (både som är roligt och där han utmanas fysiskt) , där det efter denna pärs verkar få fortsätta vara att vi två jagar varandra runt i lekparker.

Inför terminsavslutningen var det bara "nej" från min son och tvära huvudskak - tills jag berättade att mormor och morbror med partner skulle komma och titta på uppvisningen. Min son såg då fram emot att få träffa åskådarna i alla fall. Han skrek fortfarande under träningen, men han sprang åtminstone till dessa tre när han sprang iväg från mig. Det var för dem han glatt visade upp sitt diplom. Och efteråt fick han vara med dem och leka, samt pröva att sitta och trycka på knappar i en riktigt bil. Min son var jätteglad och avslutningsdagen blev riktigt lyckad för honom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar