Populära inlägg

fredag 14 april 2023

Stress; eller Bussarna går för tidigt

Idag måste ha varit som vilken annan dag som helst. En vanlig fredag. När jag satt på bussen och åkte in till stan reagerade jag på hur många som sprang efter bussen. Eller sprang till busshållplatsen för att hinna dit innan bussen passerade. Jag vet att jag var tvungen att springa den sista biten för jag kom sent iväg hemifrån då jag hade saker jag var tvungen att fixa först. Är det så för alla andra också? Över tid? I så fall lever vi i ett väldigt stressat samhälle där man ska vara på ny plats innan man har avslutat saker på förra stället. Alla skulle behöva flyttnycklar som beskrivs i Harry Potter-böckerna. 

En annan orsak skulle kunna vara att bussarna går före tidtabell. Jag vet att sådant förekommer för bussar som har hålltid vid centralstationen. Inte roligt om man just har som scenariot ovan: korta tidsmarginaler för att röra sig mellan olika platser och missar bussen för den går före sin avgångstid. 

Nåja, jag hade tur idag att det inte gjorde något att jag kom lite försent. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar