Populära inlägg

fredag 21 april 2023

Dagen med ännu större D

Idag har jag fått min son i min vård. Han är för mig den sötaste som finns! Han är aktiv (vilket betyder är snabb och fintar bort mamma), skrattar mycket (mitt hjärta smälter), och han pratar på (precis som när jag var liten). Jag och hans moster Linda testade att gå med honom i vagn till en närliggande affär. Inga problem varken dit, där eller på vägen tillbaka. Det enda var att hans händer sögs till varorna på hyllorna...

En viktig sak som måste nämnas är att hans första svenska, korrekt uttalade ord verkar bli "skål". Moster Linda tyckte det var en bra lek vid matbordet och min son, som gillar att leka, nappade direkt. Vi avstår från rekommenderad vinutflykt eftersom vi inte dricker, men vi lär min son att skåla bland det första vi gör...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar