Populära inlägg

tisdag 25 april 2023

Dubbel-D dagen

Idag är det också en väldigt stor dag. Idag blev jag mamma till V på riktigt, då domstolen godkände adoptionen. Jag var nervös, så jag är väldigt glad att domaren ställde snälla frågor där jag oftast bara behövde svara ja. Det känns så stort och ofattbart. Jag har nu fått bli mamma till den här nyfikna energiknippen, och det finns ett juridiskt beslut kring detta. Ingen kan längre komma och säga att det inte var på riktigt som jag skulle få ta mig mig V hem. 

Firandet kom dock av sig då Linda insjuknade under eftermiddagen. Hennes symptombild följer samma som jag hade under 24h igår (frossa, kräks, ont i huvudet och otroligt matt), så jag hoppas att vi kan fira med cupcakes imorgon kväll eller i övermorgon. Det är verkligen tur i oturen att Linda och jag inte blev sjuka samtidigt utan att det är någon som har tid och ork att ta hand om V. Att laga mat och samtidigt hålla koll på en nyfiken 2-åring som vill testa allt (speciellt det som är farligt) är inte lätt. Till detta vill jag tillägga att vi har en gasspis och jag verkar aldrig lära mig vilka styrkor där som motsvarar den 12-gradiga skalan jag har hemma på min elspis.

Trots detta testade V och jag att ta en tur och handla i närmsta affären (ca 10  min promenad bort) där jag hade V i bärsele. Det gick helt ok att ha V på magen och matvaror i väska på ryggen. På vägen hem sjöng vi tillsammans ett orytmiskt, men om jag får säga det själv, fint tvåstämmigt "bam bam". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar