Populära inlägg

onsdag 5 april 2023

Barnbesked

Idag fick jag besked om att jag väldigt snart kan få åka ner till mitt barn. Men hjälp är jag redo att åka så snart?! Har jag fixat allt? Har jag läst på om allt? Troligtvis är det nog ett nej på frågorna, men det jag inte har fixat innan kan jag köpa där eller när vi kommer hem, och det jag inte vet får jag lära mig under tiden. Jag vet också att jag har ett bra stöd både hemma och genom min kompis som följer med mig. 

Det har de senaste dagarna varit lite berg-och-dalbana. Jag har tyckt att allt går för långsamt, samtidigt som det går för fort för jag inte kan fixa allt som jag har tänkt mig. Häromdagen kom det information om adoptionsläget i landet, och jag satte min kexchoklad i halsen när jag löste om ledtiderna. Betyder det att jag ska behöva vänta väldigt många fler ytterligare månader??? Jag får erkänna att jag igår var ganska frustrerad över att allting verkar ta så lång tid, och att jag mestadels av tiden bara kan vänta.

Men så kom telefonsamtalet idag. Telefonsamtalet som jag väntat på och som fick mig att sätta igång med de sista förberedelserna. Arbetschef informerad, check, föräldraledighetsansökan för jobbet inskickat, check, kontaktat kommunen för samtycke, check. Jag ska bara packa, få med kommunens samtycke och fylla i de sista blanketterna så är jag klar att åka. Just ja, kanske ska köpa flygbiljetter dit också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar