Populära inlägg

tisdag 14 oktober 2014

Du Älskar Nån Annan (Ida Netzel 2010)


Hon:    Med gnistrande ögon

med mörkt rufsigt hår

med läppar så röda

skapar du sår


Jag gråter med tårar

Jag bönar och ber

Jag vill att du rör mig

Du bara ler


Du avvisar bort mig

Du vänder dig bort

Du älskar nån annan

säger du kort


Hur kan du så säga?

Hur kan du dra sån vals?

Hur kan du någonsin

älska nån alls?!


Han:    Därför att det är sant

Därför hon är min

Därför hon är min värld

och jag ej din!


Hon:    Men förstår du ej nåt

Men känner du ej

Men all kärlek jag ger…

Hatar du mig?


Han:    För mig är du inget

Försök att förstå!

För mig finns en annan

så låt mig gå!


Hon:    Nej, jag kan ej tro det…

Nej, du älskar mig!

Nej, du bara ljuger!

Jag är din tjej!


Han vägrar att lyssna

Han ingenting hör

Han lämnar mig ensam

Medan jag dör


Han var mitt andetag

Han var mitt hjärta

Jag inser vad han sagt

Jag dör av smärta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar