Populära inlägg

onsdag 25 oktober 2023

Läggdags

Alltså, hur många gånger ska man behöva natta en tvååring? Och hur länge? Min son sover kortare och kortare tid på kvällen innan han vaknar och kommer upp. Jag nattar honom igen - ytterligare en timme går åt nattning. Sedan dröjer det bara ca en timme innan han vaknar och kommer upp igen. I bästa fall har jag till andra gången hunnit lägga mig, så jag bara lyfter upp honom i min säng och kan somna om. I värsta fall är det ytterligare en nattning i hans säng. Och jag somnar i sonens säng och vaknar några timmar senare, mitt i natten. 

Den här kvällen har jag varit med om något nytt: min son vaknar, kommer upp, och han vägrar somna om. Vi sitter just nu och tittar på en av hans favoritserier på datorn, och tiden tickar iväg till sent. Jag är helt utpumpad av att inte få egentid under kvällen. Min son har gäspar några gånger, men i övrigt ingen tillstymmelse till att behöva somna. Får se om vi sitter uppe hela natten och helt vänder på dygnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar